[Telecom]
Contactmomenten |
Behoeften
|
Opties
|
Kopen
|
Gebruiken
|
Klanten
Service |
|
RECLAME |
TV |
Op mijn manier
communiceren
|
Ik heb er lol in
|
n.v.t.
|
Op mijn manier
communiceren
|
Ik heb er lol in
|
Drukwerk
|
Ik hoor erbij
|
Ik draai aan de
knoppen
|
Uitstekende dekking
|
Uitstekende kwaliteit
|
Betrouwbare verbinding
|
|
Buiten
reclame |
Overal bereikbaar
|
Overal bereikbaar
|
Belemmert mij niet
|
Overal bereikbaar
|
Overal bereikbaar
|
|
VERKOOP |
Outlet/
Winkels |
Op mijn manier
communiceren
|
Ik heb er lol in
|
Belemmert mij niet
|
Gebruiks-vriendelijk
|
Belemmert mij niet
|
Tele-
marketing |
Ik hoor erbij
|
Ik draai aan de
knoppen
|
Belemmert mij niet
|
n.v.t.
|
n.v.t.
|
|
Direct
Marketing |
Op mijn manier
communiceren
|
Op mijn manier
communiceren
|
n.v.t.
|
n.v.t
|
Op mijn manier
communiceren
|
Dit schema geeft richting aan de marketingcommunicatie op basis van de merkenarchitectuur. Het is belangrijk om niet teveel thema's tegelijk te communiceren. Dat zou alleen maar verwarring scheppen en dan haken kopers af. Beperk u tot de belangrijkste. Mocht gaande de campagne dat de focus van consumenten anders is dan gedacht, dan past u dit schema aan. In marketing en verkoop is niets statisch. Als de wereld om u heen verandert, verandert u mee.
Beschrijf iedere cel op een manier dat deze direct als werkinstructie voor de uitvoerende medewerkers dient, of als onderdeel voor de briefing van bijvoorbeeld het reclamebureau. Geef dus inhoud aan de slogans, maak het SMART. Wees vooral duidelijk in het definiƫren van doelgroepen, doelstellingen, werkwijze en onderlinge samenhang.
De merkenarchitectuur en deze contactmomentenmatrix kunnen ook een rol spelen bij het (her)inrichten van het CRM systeem. Bepaal in dit geval van iedere cel/slogan wat u over klanten en potentiƫle klanten wilt vastleggen en analyseren. Vooral Service, Telemarketing en Direct Marketing hebben behoefte aan deze benadering. Het helpt om succesvol te opereren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten