vrijdag 20 april 2012

Duurzame waarde creatie

In een artikel in Tijdschrift voor Marketing staat een verslag van een rondetafelgesprek waarin werd gesproken over duurzaamheid en de waardeketen in marketing. Daarbij ontstond een nieuwe definitie van marketing: Een vak dat ervoor zorgt dat relaties met belanghebbenden (stakeholders...) die in de waardeketen ontstaan, zich ontwikkelen en behouden blijven. Marketing is dus gericht op relaties en duurzame waardecreatie.
Dit is dus precies waar deze blog over gaat.
Waarde creƫren, duurzaamheid, relaties en CRM.

Ik wil hierbij ook een lans breken voor slim gebruik van Social Media, ...en natuurlijk beschrijven hoe dat verwerkt  wordt in Customer Relation Management. Ik schrijf dit expres voluit, omdat ik wil benadrukken dat het om het managen van relaties gaat en niet om een computersysteem. Natuurlijk kun je in een CRM-systeem rekening houden met Social Media en hoe je die inzet voor relatie management of leads generatie. Belangrijk is het inzicht in het proces van relatie management.
Dit zijn allemaal punten die in deze blog aan de orde komen.
Dus, blijf het volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten