maandag 10 september 2012

Merken architectuur bouwen (1)

Om een merken architectuur op te bouwen dient u een aantal stappen te nemen.
Voordat u enthousiast van start gaat zult u eerst een doel moeten definiƫren, zowel voor de korte als voor de langere termijn. Waar wilt u naartoe met het merken, of de merken? Als u niet weet waar de reis naartoe gaat is het nogal moeilijk om er te komen.
Hoe duidelijker het doel, hoe beter u in staat bent een merken architectuur te bouwen en het merk te positioneren. Om te beginnen beschrijft u de doelstelling in termen van:
  • Op welke markt wilt u voor de langere termijn opereren?
  • Wie zijn uw klanten, nu en in de toekomst?
  • Welke behoeften hebben die klanten en hoe vinden zij dat uw producten en diensten zich onderscheiden van anderen?
  • Wat zijn de voordelen die klanten van uw producten en diensten kunnen verwachten?
  • Welk beeld hebben klanten en prospects van uw merken?
  • Welke resultaten verwachten wij als aanbieder op de langere termijn?
Het beantwoorden van deze vragen moet een duidelijke doelstelling opleveren, die helpt uw focus te houden op het realiseren van een succesvol merk.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten