maandag 10 september 2012

Merken architectuur bouwen (2)

Vervolgens bouwt u het merk op.
Marketing beschikt niet over een doos met trucs en leuke ideeën. De marketing strategie bestaat uit realistische onderdelen en niet uit slagen in de lucht, omdat het leuk klinkt. Marketing begint met onderzoek, statistiek en inzicht in uw eigen merken en de beweegredenen van klanten en prospects, van de concurrentie en ontwikkelingen die uw merken architectuur beïnvloeden. Zulke invloeden kunnen komen uit de hoek van techniek en wetenschap, politiek en (vaak ongrijpbare) trends. Ook economische ontwikkelingen zijn van belang. Vergeet ook niet naar binnen te kijken: Zijn we in staat om in nieuwe ontwikkelingen en merken te investeren? Beschikken we over de juiste en voldoende middelen en personeel?
Maatschappelijk verantwoorde ondernemers hebben ook aandacht voor wat er met hun producten gebeurt nadat ze afgedankt worden. Bestaan daar faciliteiten voor of moeten we daar zelf in voorzien? Hoe kunnen we daar nog voordeel uit halen: Cradle to Cradle.
Beschrijf al deze zaken zorgvuldig en streef naar consensus binnen de organisatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten